Forebyg stress blandt dine ansatte

Enhver person, som bedriver sig inden for feltet organisation, ved at det er billigere og bedre at forebygge end at skulle til at behandle. Derfor er der ikke noget at sige til, at stressforebyggelse er blevet et emnefelt, som mange – rigtig mange – virksomheder har fået øjnene op for.

Stress skyldes mange ting. Det handler ikke bare om, at man har for mange opgaver på sit bord. Det er naturligvis det man kalder en stressfaktor, men det er ikke kun det, der udgør stress. Stress kommer af mange ting. Det kan eksempelvis være en kombination af frustrationer rettet mod ledere og overordnede, sladder blandt kollegaer, mangel på information i organisationen, som fører til usikkerhed osv. Kort sagt kan det være svært at udpege noget som lige præcis ”det”, der forudsager stressen. Vi bliver nødt til at anskue det mere nøgternt og pragmatisk og så tage hånd om de ting, der er til gene og besvær for de ansatte – og ledere for den sags skyld.

Jeg vil derfor anbefaler alle virksomheder, at få de rette værktøjer til at håndtere sådanne situationer. Det får man evt. ved et stressforebyggende kursus hos Reada. Her får man tilegnet sig værktøjer ved at indgå i rollespil, dialog og diskussioner og ved at ære at samle op på problemer og undgå dem fremadrettet. Kurset hos Reada er meget levende og tilpasset de enkelte arbejdspladser, da alle organisationer typisk lever som deres egen organisme og derfor har deres eget virkelighedsbillede og egne udfordringer at gribe fat om.

Kurset finder du på www.reada.dk

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *

*